Isnin, 28 Jun 2010

YOU ARE MY SUNSHINE


Masa mula-mula minat dengan hobi kumpul pinggan mangkuk antik ni saya hanya kenal corak bunga kangkung tu pun dapat tau namanya dari blog kawan-kawan lepas tu saya kenal corak bunga kekwa hitam , ros jambatan and so on semakin banyak nama corak yang saya kenal.
Plan saya dulu hanya nak kumpul corak bunga kangkung dan kekwa hitam sebab corak-corak tu saja yang mak saya guna dulu kiranya saya nak kembalikan memori lama la. Masa tu saya tak kenal apa tu J G Meakin , J Bros , Vcr , Oc dan lain-lain nama corak lagi. Tapi tu la kan bila dah semakin lama dengan hobi ni dan saya selalu juga pegi blog kawan-kawan sealiran dan otai-otai untuk menambah ilmu dan pengetahuan heheehehe , dari tak tahu saya dah jadi banyak tau dari minat sikit-sikit dah jadi terus melekat.....tu la dasyatnya penangan hobi kumpul pinggan mangkuk antik ni . Hari ni entry saya al-kisah koleksi J G Meakin Sunshine .
Saya memang tak pernah plan nak kumpul koleksi Sunshine ni sebab saya tau bukan senang nak dapat tapi bila dah ada depan mata dan harga pun ok saya sapu bersih semua . Memang corak Sunshine ni cantik sangat . Walaupun saya hanya dapat piring dan cawan saja pada saya cukup la asal ada pelan-pelan saya cuba tambah koleksi ni...
My precious Sunshine


Hmmmm bab nama-nama corak ni la yang saya kurang arif hehehe nanti la saya check balik kat blog otai-otai nama depa semua ni hehee...


Set cawan terbaru dalam koleksi saya...waa banyak sayang woo...tiap-tiap hari belek kejap atau saya jeling-jeling manja gitu kat cawan-cawan saya ni...


Hmmm adakah ini Sunshine corak bunga Daisy....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..