Rabu, 21 Julai 2010

TUREEN KANGKUNG


Hari ni pun saya kongsi koleksi bunga kangkung lagi dan kali ni koleksi tureen saya yang 2 biji ni pula . Tureen yang tinggi sikit sebelah kanan tu saya dapat dari stor mak mertua dan tureen sebelah kiri tu baru saya dapat bulan sudah . Ukuran kedua-duanya lebih kurang sama dalam 8 inci dan cop bawah mangkuk memang jenis lama warna merah .
Lepas ni kalau saya terjumpa tureen bunga kangkung yang berbentuk bujur atau yang ada tangkai best juga ya tapi kena tunggu aje la...kalau jumpa dan harga pun ok boleh la saya beli tapi kalau harganya di luar bajet dapat cuci mata pun jadi la..

Tureen terbaru dalam koleksi bunga kangkung saya , masa mula dapat kotor dan bila balik rumah saya rendam dalam klorox kejap lepas tu cuci bersih haaaa baru la terserlah lawanya..

Corak bunga kangkung jenis lama , buat masa ni saya belum pernah guna lagi tureen-tureen ni takut pecah la tapi insyallah saya akan guna juga untuk isi lauk-pauk .

Tureen yang ni saya dah buat n3 tahun sudah lepas saya dapat cari dari stor di kampung mertua . Sebelum minat kumpul pinggan mangkuk antik ni saya tak pernah berminat pun nak cari benda dalam stor pinggan mak mertua saya tu rupa-rupanya macam-macam ade....

Seronok ya amat masa saya baru dapat tureen ni sebab sebelum tu saya selalu pegi blog otai-otai negok koleksi tureen kangkung mereka yang devoom dan malatop lawa bebenor . Alhamdulillah mak mertua pun dah tak pakai tureen ni dan dia bagi je kat saya . Jimat belanja saya dan tureen ni pun kira macam harta pusaka sebab mak mertua yang bagi , terima kasih ya mak .

Tu je la n3 untuk hari ni , besok atau lusa atau tulat saya sambung lagi ya... ada lagi ni...

2 ulasan:

  1. salam..
    cantik koleksi nanie, pandai menghunting..
    turin yg belakang tu (jumpa kat setor mertua)
    tu akak ada sebiji tapi tudungnya tak ada, kalau la nanie jumpa tudungnya bagitau akak ya..leh akak beli..heheh

    BalasPadam
  2. wlksalam kak Khaty,

    tema kasih hunting pun kena pandai jga kak heheh saya belajar dengan otai-otai mcm akak la hehe insyallah kak kalau jumpa saya bagi tau akak ya

    BalasPadam

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..