Khamis, 1 Julai 2010

SAKURA HASIL HUNTING

Tak ku sangka ,Buah cempedak jadi nangka....
Haa..... bukan buah cempedak yang saya jumpa jadi buah nangka cuma perumpamaan saja nak gambarkan reaksi terkejut saya hari Sabtu lepas , saya pegi lagi kedai apek yang sama . Saya nak cari lagi pinggan wild roses dan memang saya dapat lepas dah bayar dan simpan dalam kereta , saya pun masuk la kedai yang satu lagi . Apek yang jaga kedai tu dah kenal saya siap angkat tangan lagi , saya pun terus pegi ke tempat rak pinggan . Apek jaga kedai ni datang kat saya , dia cakap ada teko lagi dan dia terus masuk stor , saya masa tu memang dah suspen campur gan excited , dok fikir apa la yang saya nak dapat ni best ni...ye la selama ni gi hunting mana pernah nak jumpa teko kali ni ada apek yang offer nak cari kan teko kat saya.
Lepas 20 minit dia datang balik dengan 3 biji teko masih berbalut dalam kotak asal , rupa kotak tu lameeeeee sangat . Apek tu pun letak semua teko di lantai dah biar saya belek teko tu , saya pun apa lagi terus la koyak sikit kertas pembalut nak tengok corak teko ni . Buka yang first tengok oooooo sakura , koyak yang no.2 pun oooo sakura dan yang last sekali tu pun sakura juga . Haaaaaa saya memang terkejut kejap sebab dapat 3 biji sakura sekali gus......syukur tu je yang saya rasa , saya happy walaupun kat rumah dah ada sebiji sakura......hmmm i`m speechless masa tu...
Sekarang ni di rumah saya , bunga sakura sentiasa berkembang saja cantik dan saya tak payah la nak pegi Jepun hehehhee...lawak je . Memang tak ku sangka, rezeki depan mata terus ku sambar , syukur la sangat . Satu biji teko sakura ni kakak saya nak , yang lagi 2 biji saya simpan saja la , saya ada 3 orang anak so tiap-tiap sorang dapat satu........
Dalam masa beberapa bulan saya start kumpul pinggan mangkuk antik ni , macam-macam pengalaman dah saya lalui dalam episod saya pergi hunting dan mencari di kedai apek-apek ni , setakat ni semuanya happy saja syukur la dan demi hobi ku akan terus meredah semuanya hehehee....
Saya bersyukur sangat dengan apa yang saya dapat dan beli . Kadang-kadang saya dapat apa yang saya memang saya cari dan yang saya tak cari tapi jumpa , sometimes tu tak jumpa langsung apa-apa pun . Kalau yang mahal dan saya tak mampu beli dapat tengok pun jadi laaa kan , saya tak kisah....mungkin barang tu bukan untuk saya hehehhe.....
Bila saya dah pilih apa yang saya nak , pekerja kedai tu pun bungkus semua barang saya . Bila balik saya biar dulu semalam baru saya buka dan ambil gambar...

Teko-teko ni masih berbungkus cantik , tak rosak langsung dan langsung tak ada habuk bersih . Berkilat rimnya , teko sakura ni design tahun berapa ye...dan berpuluh tahun tersimpan dalam stor kedai tu akhirnya dalam lemari saya juga tempatnya..........


teko-teko sakura ku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..