Selasa, 27 Julai 2010

OVAL PLATER KANGKUNG


Salam , malam ni saya sambung lagi n3 dengan corak bunga kangkung . Saya nak update koleksi kangkung dalam blog saya ni dengan barang-barang baru yang saya dapat kumpul dari awal tahun ni .

Saya dapat kumpul 4 saiz oval plater dan semuanya dari apek . Oval plater masih senang nak dapat dari apek , selama saya hunting saya hanya pernah jumpa platers kangkung dan bunga lalang saja corak lain tak pernah so kebanyak pinggan bujur corak bunga lain saya beli di Amcorp.

Sekarang ni semenjak dah tak hunting di kedai apek saya banyak cari idaman hati ni di Amcorp saja . Ikut nasib juga sebab tiap-tiap minggu ada saja barang baru so banyak juga pilihan . Selalunya saya dah target nak cari apa kalau tak ada saya tak beli so hanya cuci mata sambil jalan-jalan hujung minggu . Kadang-kadang saya dapat barang yang saya tak jangka memang seronok la...

Pinggan bujur kangkung pelbagai saiz ada yang saya dapat sekeping saja dan ada juga yang saya beli sedozen tapi dah habis saya jual dan saya simpan 2 keping untuk koleksi sendiri .


Oval platers 16 inci ni saya dapat sebiji je dari kedai apek , apek bagi tau dia jumpa 3 biji tapi masa saya pegi tu dah tinggal sebiji nasib la saya dapat dan harganya sangat la berbaloi sebab kalau nak beli kat Amcorp mahal juga ni . Pinggan bujur ni memang berat dan cop lama , saya nak guna la untuk open house raya nanti kalau isi ketupat palas atau lemang memang sesuai sangat ni .



Oval plater pelbagai saiz...

2 ulasan:

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..