Ahad, 23 Januari 2011

My sunflower

Salam di pagi Ahad..
Koleksi pembukaan 2011
Koleksi Sunflower J & G Meakin ni saya dapat awal tahun ni dan terdiri dari 2 tureen , 8 keping piring kuih serta satu oval plater. Bunga matahari menjadi inspirasi buat pereka untuk menghasilkan reka bentuk untuk koleksi ini dan kalau kita tengok pada piring ni cuba kita bayangkan bunga matahari yang sedang mekar kembang cantikkan..

Saya guna mode dan resolusi kamera yang berbeza dan hasil gambar pun jadi 2 mode yang kontras satu mode lembut dan satu lagi agak ceria terang . Gambar yang bawah ni baru warna sebenar set sunflower ni , bright and beautiful..

My 2 beautiful tureens..


Detail design yang sangat terperinci dan kemas pada pemukaan tutup tureen dan pada bentuk keseluruhan tureen ni . Sangat elegant dan klasik reka coraknya...

Tureen ni besar saiznya 11 inci dan yang sebiji lagi 9 inci..

Ok sampai sini dulu n3 saya pagi ni..
Selamat berhujung minggu dan mungkin juga pegi cuci mata atau hunting ya..

4 ulasan:

  1. salam nannie,
    tahniah dapat 2 tureen sunflower yg mmg cantik & rare. bkn senang nk jumpa set sunflower nih, lps ni kena carik teasetnya pulak. klu nk letgo 1 tureen tuh roger akk ya:))

    BalasPadam
  2. salam kak nannie...
    sangat2 cantikkkk sunflower ni akak..tahniah sbb dapat sebanyak ni... ;-)

    BalasPadam
  3. terima kasih ka Rohas . Tu la mana la saya nak cair tea setnya kena tunggu saja la . Insyallah ya kak tapi buat masa ni saya plan nak simpan 2 biji tureen ni mcm adik beradik pula sebiji kecil dgn yg besar

    BalasPadam
  4. wlksalam Yatt,

    Thanks Yatt , cantikkan set ni walaupun plain x de corak

    BalasPadam

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..