Isnin, 24 Januari 2011

Koleksi rose 5 kuntum

Salam petang Isnin..
Pagi tadi dah masukkan n3 dan petang ada lagi n3 baru tu la kalau dah ada mood nak berblog memang macam ni la jadinya hehe . Sebenarnya macam saya ceritakan pagi tadi sekarang ni saya tengah menyusun balik semua koleksi so bolehlah di ambil gambar sekali untuk buat n3 blog .
Koleksi 5 roses atau 5 kuntum ros ni rasanya semua collectors dah ada kan termasuk la saya juga . Set ni kejap je saya ambil masa nak kumpul tapi dalam 7-8 bulan la juga . Ada yang saya beli online , kedai apek dan dari kedai antik serta masa di Loken . Bawa balik rumah dan disusun bersama memang cantik sangat la....
Dulu ruang almari sempit so saya tak leh nak susun semua koleksi dengan piring dan pinggan tapi sekarang dah ada almari baru baru la best dapat display semuanya...

Corak 5 roses yang cantik sangat dan menjadi pojaan setiap collector pml . Pertama sekali saya tengok di blog otai terus bekenan dan saya usaha cari untuk koleksi sendiri alhamdulillah dapat juga akhirnya.

Ni la koleksi 5 roses dalam simpanan saya..
Saya dapat kumpul 3 jenis bentuk cawan..

Sepasang cawan mulut lebar yang sumbing sikit tapi tetap ku beli sebab dah bekenan cedera pun tak apa . Set cawan sebelah kanan dalam gambar diatas ni yang berlekuk sikit dibahagian bawah cawan ni saya dapat 6 pasang dari kedai online yang satu masa dulu sangat meriah dengan macam-macam barang tapi sekarang dah tutup kedai dan saya beli dengan harga yang power la RM30 sepasang . Tapi tu la kerana dah terlampau bekenan dan hobi punya pasal saya beli juga yang penting set pojaan hatiku dapat dilengkapkan secepat mungkin . Lagi pun kalau di tunggu barang idaman yang harga murah takut nanti langsung tak jumpa sebab sekarang ni semakin susah nak jumpa pml so kalau jumpa tu dan mampu , beli saja .
Sememangnya hobi mengumpul pml ni ada masanya memang memerlukan saya spend banyak juga RM tapi bagi saya setiap barang yang saya kumpul ni ada nilainya dan sebagai investment/pelaburan untuk saya jual letgo satu masa nanti sebab tak selamanya saya akan simpan semua koleksi pml ni mungkin satu hari saya akan jual kepada pemilik yang akan simpan dengan baik macam mana saya simpan dan hargai setiap pml yang saya jaga dengan elok ni...
Teko kesayanganku si siku tajam dan pasangannya teko montokss..

ok sampai sini dulu..

2 ulasan:

  1. Salam Nannie,
    Sronok cuci mata ngan set nannie ni..
    yang ada kat rina pun hanya cawan bertutup.. tu yg tumpang intai2 blog kawan2 ni..

    BalasPadam
  2. memang menggoncang jiwa set 5 roses ni, cair ain. Ain pun dah beli set 5 roses ni, rezeki jangan ditolak bila ada sorang silent reader blog ain tetiba offer set yg hampir lengkap dgn harga yg agak berbaloi..

    BalasPadam

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..