Jumaat, 8 April 2011

Berkilau-kilau sakura putih

Pagi Jumaat muncul lagi..

Koleksi teko dan cawan lama warna keemasan ni saya mula kumpul dari tahun 2009 , corak ni kalau tak silap di panggil sakura putih . Koleksi ni dah cukup setakat mana yang saya dah ada saya tak mau tambah lagi sebab ruang display yang terhad . Saya susun elok-elok je dalam almari kecil yang saya dapat dari rumah mertua .

Pada saya kepuasan sebenar kumpul pml antik ni ialah bila saya dapat cari sendiri tak kira di kedai apek/nyonya , dari amcorp mall , dari kedai antik atau dari mana saja . Saya cari sendiri pml idaman dan bawa balik ke rumah pun dengan usaha sendiri sebab tu kalau beli barang dari kawan-kawan yang jauh saya sanggup pergi ambil sendiri sebab tak mau ambil risiko takut terpecah atau sebagainya . Kalau tak boleh ambil sendiri baru la saya biarkan pml yang saya beli tu di pos . Banyak sebenarnya yang saya nak cerita tentang pengalaman saya selama 2 tahun saya kumpul pml ni tapi kadang-kadang tu saya rasa biar lah pengalaman tu menjadi kenangan buat saya dan keluarga . Ada banyak sangat kenangan pahit serta manis yang saya lalui dan semuanya saya simpan rapi , bila dikenang yang manis memang saya tersenyum sendiri dan pengalaman yang pahit tu saya cuba lupakan serta buang jauh-jauh dari ingatan saya ni . Susah payah pegi hunting sendiri pun tak pa yang penting saya dapat pml idaman . Kebanyakkan barang yang saya jual dalam kedai nannie tu adalah koleksi kesayangan yang saya tak dapat nak simpan lagi di sebab kan ruang display yang terhad . So sekarang ni saya simpan yang mana saya boleh display saja dan bila dah display baru la saya boleh tengok selalu , kalau ada masa boleh belek lama sikit kalau tak pun bila lalu tepi almari tu cukup la sekadar jeling-jeling manja gitu...

Dari info yang saya dapat set emas ni adalah antara porcelian yang paling lama so memang kena jaga elok-elok ni sebab lagi lama lagi tinggi nilai antiknya..

Setakat ni je n3 di pagi ni..
Selamat bercuti hujung minggu..

3 ulasan:

  1. salam nannie.woww..tu dia koleksi sakura yg cun melecun..terbeliak mata memandangnya...so..so..nice

    BalasPadam
  2. as salam kak nannie..
    sangat2 berseri bila dikumpulkan bersama..mmg nampak antik.. ;-)

    BalasPadam
  3. wlkslm bro shariff,
    set sakura putih ni mmg ada keunikkannya tersendirikan n cun melecun .

    wlkslm Yatt,
    betui tu yatt mmg bila dh kumpui byk2 terserlah antik n nampak exclusive sgt.

    BalasPadam

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..