Selasa, 26 Oktober 2010

Berkemas

Salam di pagi Selasa yang nyaman ni..

Dari semalam lagi saya dah mula berkemas koleksi set cawan teko saya ni sikit-sikit . Masa simpan dalam almari nampak macam sikit tapi bila dah dibawa keluar haa penuh satu meja . Nampak gaya kami anak beranak makan nasi berkelah la kat bawah nanti hehe sementara tunggu sampai saya habis kemas balik ni .

Saya berkemas ni bukannya sebab nak pindah rumah tapi koleksi saya ni nak masuk rumah baru . Lepas berbulan-bulan mencari almari antik yang sesuai dengan saiz rumah saya dan bajet tapi tak jumpa-jumpa juga last sekali saya beli je lemari yang saya dan suami bekenan . Paling penting lemari baru saya ni kukuh dan boleh tampung berat koleksi kaca saya ni . Nanti bila dah siap kemas baru la best saya nak buat n3 baru . Tapi saya ambil gambar koleksi siap susun dalam lemari juga la sebab nak senang kerja...

Selama ni yang buat saya susah sikit nak buat n3 baru sebab nak kena ambil keluar dari lemari dulu koleksi kaca dan susun baru boleh diambil gambar , lepas tu nak susun balik masuk lemari . Saya dah tak serajin macam tahun sudah , ye la masa tu baru mula nak kumpul memang sentiasa excited nak buat n3 baru dan ada masanya saya buat sampai 3 entry sehari . Memang tahun ni saya dah kurang aktif berblog tak kira la blog antik ni atau blog saya yang lagi 2 tu . Lagi pun saya fikir siapa la yang sudi nak masuk blog saya sekarang ni hehehe tak pe la . Sekarang ni saya buat n3 pun untuk saya simpan buat kenangan diri saya sendiri dan untuk anak-anak saya . Pada kawan-kawan yang masih sudi jengah dan selalu tegur saya di ruang shoutbox atau comment blog saya ni , saya ucapkan terima kasih banyak-banyak...

Saya pinjam jap bekas simpan mainan Adam ni untuk saya isi cawan-cawan..

Ponek la den nak kemas balik ni hehehe tapi kalau dah minat tak de halnyer :)

8 ulasan:

  1. Salam pagi selasa Nannie, eh...betul ke tengok Nannie tulis Rabu? laaa..betul lah Selasa...
    lama tak tinggal jejak di blog Nannie... akak pun sibuk sekarang..(bilalah yg tak sibuknya kan..?)

    wahh..nanti dah siap kemas dan susun jangan lupa ambik gambar dan buat tayangan perdana ya... tentu meletops almari Nannie...

    ok..jumpa lagi IA

    BalasPadam
  2. hai kak nannie....mak oiihh byknye koleksi akak yg di bawak kuar...jenuh nak ngemas blk tu...hehehe....x sabar rasanye nak tgk akak kemas dlm lemari baru tu...

    BalasPadam
  3. salam..,mak oii..banyak tue..cawan,pinggan/mangkuk,teko..tentu penat ya nanie berkemas..kerja2 bab nie memang memenatkan sbb kena hati2 n fokus..maklumlah brg2 kaca.Klu dah pecah kan..menyosalkan..Anyway congrate to nanie krna dpt almari baru...excited nak tengok nanti..Harap Nanie jgn jemu berblog...shariff always sokong 120% kehadiran nanie diblog.

    BalasPadam
  4. Salam Nanie, apa khabar, lama kita tak berbual yek..Wah..lepas ni mesti koleksi Nanie lebih mengancam, org yg tengok pun bakal terancam..hehe. Apataknya koleksi dah masuk dalam almari, mesti lebih cun dan kemaskan. A'way selamat b'kemas, jgn sampai pecah pulak, nanti rugii...

    BalasPadam
  5. wlkslam Kak Azzah8,
    Tema kasih kak sebab sudi la singgah blog saya ni.Tu la mmg kita semua ni sibukkan dgn tugas harian.ok nanti bila dah siap kemas sya buat n3 baru almari saya tu biasa-biasa je

    BalasPadam
  6. Hai Zany, hehehe sikit je ni tapi penat juga nk kemas semua ni ok nanti dah siap akak buat n3

    BalasPadam
  7. Wlkslam bro Shariff,
    Tu la dah terlebih kumpul la pulak mmg peant la juga nk mengemas balik . Betul tu nak kena berhati-hati bila kemas kalu pecha mmg susah nak cari ganti . THanks nanti dh habis susun saya buat n3 .Insyallah saya akan terus berblog dan terima kasih byk2 atas sokongan bro Shariff :)

    BalasPadam
  8. Wlksalam Mas,
    Saya sihat alhamdulillah ye la dh lama kita tak sembangkan . Mas apa kabar? makin byk ke koleksi Mas dapat lepas raya ni bestkan.Heheh tak la koleksi saya biasa2 je tapi bila dah susun dlm almari baru baru la best.Thanks tu la kena berhati2 kalu x nanti nangis la kalau ada yg pecah

    BalasPadam

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..