Khamis, 1 Julai 2010

SET KANGKUNG

Masa mula sampai di ML saya memang tak ada plan nak cari cawan corak bunga apa-apa pun . Apa yang saya nampak dan bekenan serta kena harga yang ok saya akan beli . Masa dok berjalan di ML tu saya nampak set cawan bunga kangkung ni yang elok je tersusun kat besi penyangkut cawan macam dalam gambar ni la . Tapi set cawan ni memang kotor dan berdebu habuk tebal . Kotor pun saya dah tak kisah memang happy benar saya dapat beli set ni dan dengan penyangkut besinya saya borong sekali .

Bila saya jalan ke depan sikit saya jumpa pula teko kangkung bunga besar ni . Buka jee penutup dan saya tengok dalam teko punya la kotor berkerak kuning coklat kesan kopi atau teh . Lepas tu saya tengok kat momtotnya memang cop lama dan harganya murah pulak tu . Saya beli teko ni dan balik rumah terus ku tuang clorox dalam teko ni dan saya biar satu malam . Besok paginya bila buka je penutup teko saya tengok teko ni bersih sangat macam baru beli waaaaa bestnya...

So , lepas dibasuh bersih rupa teko ni dah jadi macam teko yang baru dibeli fresh from apek pula dah hehehe , sudu kangkung cop lama juga ni saya dapat beli di Kampar dan juga di ML .



Bentuk cawan kangkung macam ni saya dah ada 5 biji tapi piring ada 2 biji saja . So sekarang ni bertambah la koleksi cawan kangkung bentuk bulat saya ni :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih pada semua pengunjung yang sudi singgah ke blog saya ini , sila la tinggalkan komen anda dan ceria selalu ya..